Norme de aplicare pentru indemnizaţia de creştere a copilului

Asa cum v-am promis  revin cu Normele de aplicare pentru indemnizaţia de creştere a copilului, articol preluat direct de pe site-ul Guvernului:

Norme de aplicare pentru indemnizaţia de creştere a copilului
GUVERNUL ROMANIEI

Guvernul a adoptat, în şedinţa de astăzi, o hotărâre pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.148/2005 privind susţinerea familiei în vederea creşterii copilului, a anunţat ministrul Muncii, Familiei şi Egalităţii de Şanse, Mariana Câmpeanu, la finalul şedinţei de Guvern.

Hotărârea reglementează condiţiile şi procedurile de acordare a drepturilor de indemnizaţie pentru creşterea copilului.

„Mămicile vor primi, după 1 ianuarie 2009, o indemnizaţie pentru creşterea copilului, care va reprezenta echivalentul sumei de 85% din media veniturilor nete lunare obţinute în ultimele 12 luni anterioare naşterii copilului” a declarat ministrul Mariana Câmpeanu.

Indemnizaţia pentru creşterea copilului se acordă, până când copilul împlineşte doi ani, iar în cazul copilului cu handicap, pană la împlinirea vârstei de trei ani.

La stabilirea indemnizaţiei vor fi luate în calcul toate veniturile realizate de persoana îndreptăţită, respectiv acele sume supuse impozitului pe venit şi cuprinse în Codul fiscal.

În cazul în care 85% din veniturile realizate reprezintă mai puţin de 6 milioane de lei vechi, se menţine plata indemnizaţiei de 6 milioane lei vechi, la care se adaugă alocaţia de stat pentru copil de 2 milioane de lei vechi.

„Am luat această măsură pentru a încuraja şi femeile de carieră, care obţin venituri peste medie, să aibă copii şi să poată sta împreună cu ei acasă pană la vârsta de doi ani” a adăugat ministrul Muncii.

Emitent: Guvernul Romaniei – Biroul de presa

Data: 10.12.2008″

Voi astepta publicarea lor in Monitorul Oficial pentru a posta varianta finala.

Fiti informati, cunoasteti-va drepturile si mentineti-va coloana vertebrala dreapta!!

38 thoughts on “Norme de aplicare pentru indemnizaţia de creştere a copilului

  1. Aveti idee unde trebuie depuse actele necesare, avand in vedere ca sunt deja in concediul de crestere al copilului ? Cei de la Primarie m-au trimis la ITM iar cei de acolo habar nu aveau de asa ceva. Asta se intampla in Constanta.

    1. Bine ati venit pe blogul nostru🙂
      iata ce spune legea referitor la actele necesare obtinerii indemnizatiei:
      ORDONANTA DE URGENTA nr.148 din 3 noiembrie 2005 privind sustinerea familiei in vederea cresterii copilului:

      Art. 9.

      (1) Cererile pentru acordarea drepturilor prevazute de prezenta ordonanta de urgenta, reprezentand indemnizatie, stimulent sau alocatie de stat pentru copii, si documentele din care rezulta indeplinirea conditiilor legale de acordare a acestora se depun, dupa caz, la primaria comunei, orasului, municipiului, respectiv sectoarelor municipiului Bucuresti, pe raza careia/caruia solicitantul isi are domiciliul sau resedinta.
      (2) Pana la data de 10 a fiecarei luni, primariile au obligatia de a transmite pe baza de borderou cererile inregistrate in luna anterioara, insotite de documentele justificative, la directiile judetene de munca, solidaritate sociala si familie, respectiv la directia de munca, solidaritate sociala si familie a municipiului Bucuresti, denumite in continuare directii teritoriale.
      (3) Cererile prevazute la alin. (1) se solutioneaza in termen de 15 zile lucratoare de la data inregistrarii la directia teritoriala, prin decizie de admitere sau, dupa caz, de respingere, emisa de directorul executiv.
      (4) Decizia prevazuta la alin. (3) se comunica solicitantului in termen de 5 zile lucratoare de la data emiterii.
      (5) Contestatiile formulate impotriva deciziei prevazute la alin. (3) se solutioneaza potrivit Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004.

      Art. 10.

      (1) Drepturile prevazute de prezenta ordonanta de urgenta, reprezentand indemnizatie si stimulent, se cuvin si se platesc dupa cum urmeaza:
      a) incepand cu ziua urmatoare celei in care inceteaza, conform legii, concediul de maternitate si plata indemnizatiei aferente, daca cererea este depusa in termen de 60 de zile lucratoare de la acea data;
      b) incepand cu data nasterii copilului, daca cererea este depusa in termen de 60 de zile lucratoare de la acea data, in cazul persoanelor care nu indeplinesc conditiile, conform legii, pentru acordarea concediului de maternitate si a indemnizatiei aferente;
      c) incepand cu data adoptiei, a instituirii tutelei, plasamentului sau incredintarii, daca cererea este depusa in termen de 60 de zile lucratoare de la data la care s-au aprobat ori, dupa caz, s-au instituit masurile de protectie a copilului;
      d) de la data depunerii cererii, pentru toate celelalte situatii, inclusiv pentru cazul in care cererea a fost depusa peste termenele prevazute la lit. a), b) si c).
      (2) Plata alocatiei de stat pentru copii prevazuta la art. 4 alin. (1) lit. a) se face incepand cu luna urmatoare celei in care s-a nascut copilul.
      (3) Pentru fractiunile de luna, cuantumul drepturilor prevazute de prezenta ordonanta de urgenta se stabileste proportional, in functie de numarul zilelor calendaristice din luna respectiva pentru care acestea se cuvin si se acorda.

      Daca mai aveti nelamuriri, va pun la dispozitie siteul nostru de consultanta juridica http://www.sfat-juridic.net

      Sarbatori fericite cu liniste si caldura in case!!
      Claudia Vladescu

  2. Raspuns pentru Sadblack

    Documentatia necesara se dupune pe strada Amzacei nr 13 ( zona piata Amzacea / scoala 8 / Adivin ) dar deocamdata cica nu le-au venit normele de aplicare pentru 85 %. Deocamdata habar nu au ce documente trebuie depuse. Poate din Ianuarie…. ( daca nu ne-o face noul Guvern vreo surpriza🙂😦 … )
    Sarbatori fericite

  3. va multumsc ptr raspunsuri…exact acolo am sunat si eu..si m-au indrumat catre ITM deoarece ei platesc indemnizatiile…voi astepta pina in Ianuarie poate se lamuresc lucrurile. ..Si eu sper sa nu avem parte de vreo surpriza neplacuta…

    Sarbatori Fericite va doresc!

  4. astazi , ptr prima data l-am auzit pe ministrul muncii spunand la Realitatea „nu sunt sigur ca indemnizatiile ptr mame vor fi marite de la 1 Ianuarie”…se pare ca de ce ne era frica nu am scapat..

    1. Basescu nu isi poate permite sa piarda din electorat, chiar daca acesta este format din mamele care deja au copil in ingrijire ( si care iau doar 600 de roni) , sau cele care sunt in asteptarea unui copil si prefera sa stea acasa cu puiul lor primind 85% din veniturile nete pe ultimele 12 luni de dinainte datei nasterii copilului. Nu, eu nu cred ca Basescu il va lasa pe Boc sa nu respecte Legea, chiar daca, ce-i drept, aceasta masura sociala a fost propusa de PSD. Sadblack, te rog, daac afli mai multe detalii, scrie-ne! Multumesc!

  5. HG nr. 1682/2008, hotarare pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 148/2005 privind sustinerea familiei in vederea cresterii copilului, cu modificarile si completarile ulterioare, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1.025/2006 [Materialul de fata a fost preluat din Indaco Legenet legenet.indaco.ro] Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 872 din 23/12/2008 In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare. Art. I Normele metodologice de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 148/2005 privind sustinerea familiei in vederea cresterii copilului, cu modificarile si completarile ulterioare, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1.025/2006, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 704 din 17 august 2006, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza: 1. Titlul se modifica si va avea urmatorul cuprins: „NORME METODOLOGICE de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 148/2005 privind sustinerea familiei in vederea cresterii copilului” 2. La articolul 2, dupa alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu urmatorul cuprins: „(4) Incepand cu luna ianuarie 2009, indemnizatia pentru cresterea copilului se acorda in cuantum de 600 lei sau, optional, in cuantum de 85% din media veniturilor profesionale realizate in ultimele 12 luni din ultimul an anterior datei nasterii copilului sau, dupa caz, datei de la care s-a incredintat copilul in vederea adoptiei, s-a adoptat copilul ori s-a luat copilul in plasament sau in plasament in regim de urgenta, precum si datei de la care persoana a fost numita tutore, potrivit legii.” 3. La articolul 4 alineatul (7), literele j), k) si o) se modifica si vor avea urmatorul cuprins: „j) a urmat cursurile de zi ale invatamantului universitar, organizat potrivit legii, pe durata normala a studiilor respective, cu conditia absolvirii acestora cu examen de licenta sau de diploma organizat in prima sesiune. In sensul dispozitiilor art. 38 alin. (1) din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, cu modificarile si completarile ulterioare, se ia in considerare intervalul cuprins intre ziua in care incepe si ziua in care se sfarseste fiecare an universitar, in conditiile legii; k) se afla in perioada de 60 de zile de la absolvirea cursurilor de zi ale invatamantului universitar, organizat potrivit legii, cu examen de licenta sau de diploma, in vederea angajarii sau, dupa caz, a trecerii in somaj, potrivit legii, calculate incepand cu data de 1 a lunii urmatoare absolvirii; ………………………………………………………………………………………………………………. o) a satisfacut serviciul militar ca militar in termen sau ca militar cu termen redus, pe durata legal stabilita, a fost concentrat, mobilizat sau in prizonierat ori, dupa caz, a efectuat sau efectueaza serviciul militar pe baza de voluntariat;”. 4. La articolul 4 alineatul (7), dupa litera q) se introduc doua noi litere, literele r) si s), cu urmatorul cuprins: „r) a beneficiat de concediu si indemnizatie pentru cresterea copilului cu handicap cu varsta cuprinsa intre 3 si 7 ani, potrivit prevederilor art. 12 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicata, cu modificarile ulterioare; s) se afla in perioada cuprinsa intre absolvirea cursurilor de zi ale invatamantului medical superior, organizat potrivit legii, cu examen de licenta organizat in prima sesiune, si inceperea primului rezidentiat dupa absolvire.” 5. Articolul 5 se modifica si va avea urmatorul cuprins: „Art. 5. – Veniturile din salarii, din activitati independente si din activitati agricole prevazute la art. 1 alin. (3) din ordonanta de urgenta, denumite in continuare venituri, sunt cele definite la art. 55 alin. (1) si (2), art. 46 alin. (1)-(4) si la art. 71 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, si reprezinta valoarea obtinuta dupa aplicarea cotei de impozitare asupra venitului impozabil stabilit conform legii, corespunzator fiecarei categorii de venit.” 6. La articolul 6, alineatele (2), (3), (5) si (6) se modifica si vor avea urmatorul cuprins: „(2) In cazul in care nu a fost intocmit actul de nastere al copilului pentru care se solicita dreptul, cererea prevazuta la alin. (1) va fi insotita de copia legalizata a actului constatator al nasterii. Pentru copiii cetateni straini, nascuti in strainatate, cererea va fi insotita de certificatul sau extrasul de nastere tradus in limba romana si legalizat. (3) Pentru situatia prevazuta la alin. (2), beneficiarii dreptului au obligatia sa depuna la agentia pentru prestatii sociale judeteana, respectiv a municipiului Bucuresti, denumita in continuare agentia teritoriala, copia certificatului de nastere al copilului, in termen de 30 de zile de la eliberarea acestuia, dar nu mai tarziu de 6 luni de la nasterea copilului sau 12 luni de la inregistrarea nasterii la autoritatile romane competente, in conditiile Legii nr. 119/1996 cu privire la actele de stare civila, cu modificarile si completarile ulterioare, in cazul copiilor cetateni romani nascuti in strainatate. ………………………………………………………………………………………………………………. (5) Actele doveditoare privind realizarea de venituri, precum si nivelul lunar, trimestrial sau anual al acestora, eliberate de angajator sau de autoritatile competente, sunt, dupa caz, urmatoarele: a) dovada eliberata de angajator sau alt platitor, din care sa rezulte ca persoana indreptatita a realizat timp de 12 luni in ultimul an anterior nasterii copilului venituri din salarii, sau, dupa caz, de autoritatea competenta, in caz de dizolvare, faliment ori lichidare judiciara a angajatorului; b) dovada privind veniturile realizate in anul fiscal anterior celui in care s-a nascut copilul si/sau, dupa caz, dovada privind venitul calculat in vederea platii anticipate a impozitului, precum si copia deciziei de impunere, eliberate de autoritatile competente, in cazul persoanelor care realizeaza venituri din activitati independente si/sau din activitati agricole. In situatia in care una dintre aceste dovezi nu poate fi eliberata, persoana indreptatita prezinta o declaratie pe propria raspundere privind realizarea acestor venituri, in conditiile prevazute de Codul penal; c) dovada eliberata de autoritatile competente, in cazul persoanelor care realizeaza venituri profesionale neimpozabile; d) dovada eliberata de autoritatile competente, in cazul asociatilor unici, privind veniturile realizate de acestia; e) adeverinta eliberata de platitorul indemnizatiei de maternitate, potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 158/2005, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 399/2006, cu modificarile ulterioare, de angajator sau, dupa caz, de casa teritoriala de asigurari de sanatate ori de agentia judeteana pentru ocuparea fortei de munca, pentru aplicarea art. 8 alin. (1) lit. d) din ordonanta de urgenta; f) dovada eliberata de autoritatile competente, de angajatori sau, dupa caz, declaratia pe propria raspundere, din care sa rezulte data de la care solicitantul se afla in concediu pentru cresterea copilului; g) copia contractului de munca sau, dupa caz, dovada eliberata de angajatori ori de autoritatile competente straine sau romane, tradusa si legalizata, care sa ateste realizarea de venituri profesionale pe baza unor contracte individuale de munca in strainatate, potrivit acordurilor guvernamentale bilaterale incheiate de Romania cu alte state, sau, dupa caz, realizarea de venituri profesionale dobandite in urma activitatilor salariale ori independente totalizate in baza prevederilor Regulamentului CEE 1.408/71 privind aplicarea regimurilor de securitate sociala lucratorilor salariati, lucratorilor independenti si membrilor familiilor lor care se deplaseaza in interiorul Comunitatii. (6) Actele doveditoare privind atestarea situatiilor prevazute la art. 4 alin. (7) si, dupa caz, nivelul venitului lunar aferent acestor perioade, certificate pentru conformitate de autoritatile competente, sunt urmatoarele: a) dovada eliberata de institutia care a trimis persoana in misiune permanenta in strainatate, pentru situatia prevazuta la lit. a); b) dovada eliberata de agentia teritoriala pentru ocuparea fortei de munca, pentru situatiile prevazute la lit. b), c), e) si f); c) dovada eliberata de casele teritoriale de pensii, pentru situatiile prevazute la lit. c)-h) si p); d) dovada eliberata de angajator ori, dupa caz, de casa teritoriala de asigurari de sanatate, pentru situatiile prevazute la lit. c)-g) si i), l)-n); e) diploma de absolvire, foaia matricola sau adeverinta eliberata de institutia de invatamant superior, pentru situatiile prevazute la lit. j), k) si s); f) livretul militar, certificatul sau orice alta dovada eliberata, dupa caz, de centrul militar in a carui raza teritoriala domiciliaza persoana indreptatita sau de structurile militare ale institutiilor din sistemul de aparare, ordine publica si siguranta nationala, in care sunt precizate cu exactitate perioadele si natura situatiei respective, pentru situatia prevazuta la lit. o).” 7. La articolul 8, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins: „(2) In cazul in care situatia prevazuta la alin. (1) se produce dupa data de 1 ianuarie 2009, se acorda o singura indemnizatie, la aceeasi valoare cu indemnizatia primita anterior nasterii celui din urma copil.” 8. La articolul 11, dupa alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu urmatorul cuprins: „(3) Acordarea indemnizatiei pentru cresterea copilului sau, dupa caz, a stimulentului lunar se face la cererea scrisa a persoanei indreptatite, ori de cate ori aceasta solicita, cu respectarea conditiilor prevazute de ordonanta de urgenta.” 9. La articolul 14, alineatul (2) se abroga. 10. Dupa articolul 19 se introduc doua noi articole, articolele 191 si 192, cu urmatorul cuprins: „Art. 191. – (1) La stabilirea bazei de calcul a indemnizatiei pentru cresterea copilului se iau in considerare toate veniturile realizate de persoana indreptatita, obtinute in conditiile art. 5, precum si veniturile aferente perioadelor asimilate prevazute la art. 4 alin. (7). (2) Baza de calcul a indemnizatiei pentru cresterea copilului stabilita potrivit alin. (1), se determina ca suma totala a veniturilor realizate in ultimele 12 luni anterior datei nasterii copilului si impartita la 12. (3) Cuantumul indemnizatiei pentru cresterea copilului se calculeaza prin aplicarea cotei de 85% asupra bazei de calcul stabilite potrivit alin. (2). (4) Pentru luna in care s-a nascut copilul se ia in calcul venitul realizat in luna anterioara celei in care s-a nascut copilul. (5) In situatia in care cele 12 luni anterioare datei nasterii copilului se constituie numai din perioadele asimilate prevazute la art. 4 alin. (7) in care nu sunt realizate venituri, cuantumul indemnizatiei pentru cresterea copilului este de 600 lei. Daca persoana realizeaza venituri o perioada de cateva luni in interiorul celor 12 luni, baza de calcul pentru stabilirea cuantumului indemnizatiei pentru cresterea copilului este reprezentata de suma totala a veniturilor realizate in aceste luni, impartita la 12. (6) In cazul veniturilor din activitati independente sau agricole, la stabilirea cuantumului indemnizatiei pentru cresterea copilului se iau in calcul veniturile inscrise in actele doveditoare prevazute la art. 6 alin. (5) lit. b). (7) In situatia persoanelor prevazute la art. 4 alin. (7) lit. m), pentru conversia in moneda nationala a veniturilor realizate de acestea, se ia in calcul cursul de schimb valutar stabilit de Banca Nationala a Romaniei din ziua anterioara stabilirii dreptului. (8) Daca din calculul indemnizatiei pentru cresterea copilului potrivit prevederilor alin. (1)-(7) rezulta un cuantum mai mic de 600 lei, se acorda 600 lei. Art. 192. – (1) In situatia persoanelor care realizeaza venituri din activitati independente sau agricole, cuantumul indemnizatiei pentru cresterea copilului se recalculeaza in baza dovezilor eliberate de autoritatile competente privind veniturile efectiv realizate in perioada pentru care s-a luat in calcul venitul estimat in vederea platii anticipate a impozitului sau, dupa caz, pentru care s-a completat declaratia pe propria raspundere prevazuta la art. 6 alin. (5) lit. b). (2) Dovada prevazuta la alin. (1) se transmite de catre persoana beneficiara la agentia teritoriala, cu respectarea termenului general de prescriptie prevazut de lege. (3) Daca din recalculare rezulta un cuantum mai mare al indemnizatiei pentru cresterea copilului fata de cel stabilit initial, diferenta de cuantum se acorda pentru toata perioada de la data stabilirii dreptului. (4) Daca din recalculare rezulta un cuantum mai mic al indemnizatiei pentru cresterea copilului fata de cel stabilit initial, diferenta de cuantum se recupereaza de la beneficiar, in conditiile art. 21 alin. (1) din ordonanta de urgenta.” 11. La articolul 20 alineatul (1), litera a) se modifica si va avea urmatorul cuprins: „a) incepand cu ziua urmatoare celei in care inceteaza, conform legii, concediul de maternitate, dar nu mai devreme de a 43-a zi de la data nasterii copilului, indiferent de persoana indreptatita care solicita dreptul, daca cererea este depusa in termen de 60 de zile lucratoare de la acea data;”. 12. Articolul 22 se modifica si va avea urmatorul cuprins: „Art. 22. – Pe perioada acordarii indemnizatiei pentru cresterea copilului, plata pensiei de invaliditate si a venitului de completare, acordate potrivit legii, nu se suspenda.” 13. Articolul 25 se modifica si va avea urmatorul cuprins: „Art. 25. – (1) Agentiile teritoriale solicita Agentiei Nationale pentru Prestatii Sociale creditele bugetare corespunzatoare drepturilor prevazute de ordonanta de urgenta pana cel tarziu la data de 15 a fiecarei luni. (2) Agentia Nationala pentru Prestatii Sociale solicita Ministerului Muncii, Familiei si Egalitatii de Sanse creditele bugetare prevazute la alin. (1), centralizate la nivelul intregii tari, pana cel tarziu la data de 20 a fiecarei luni.” 14. Articolul 30 se modifica si va avea urmatorul cuprins: „Art. 30. – (1) Sumele incasate necuvenit sau acordate in conditiile prevazute la art. 192 alin. (3) se recupereaza de la beneficiarii acestora, pe baza deciziei emise de directorul executiv al agentiei teritoriale, cu respectarea termenului general de prescriptie. Decizia de recuperare constituie titlu executoriu. (2) Suspendarea platii/incetarea drepturilor/reluarea platii drepturilor/modificarea cuantumului indemnizatiei pentru cresterea copilului se face prin decizie a directorului executiv al agentiei teritoriale si se comunica beneficiarului in termen de 15 zile lucratoare. Modelele deciziilor sunt prevazute in anexele nr. 3a), 3b), 3c) si 3d).” 15. Dupa articolul 30 se introduc patru noi articole, articolele 301, 302, 303 si 304, cu urmatorul cuprins: „Art. 301. – Dreptul la indemnizatia pentru cresterea copilului in cuantumul prevazut la art. 2 alin. (4) se acorda incepand cu luna ianuarie 2009 si persoanelor care, la data de 1 ianuarie 2009, se aflau in una dintre urmatoarele situatii: a) in plata indemnizatiei pentru cresterea copilului; b) in plata indemnizatiei pentru cresterea copilului in conditiile prevazute la art. 8 alin. (1); c) in plata stimulentului lunar; d) in concediu de maternitate si in plata indemnizatiei aferente; e) ar fi fost indreptatite sa beneficieze de indemnizatia pentru cresterea copilului sau de stimulentul lunar si nu au solicitat acest drept; f) cererile privind acordarea indemnizatiei pentru cresterea copilului nu au fost solutionate pana la data de 31 decembrie 2008 inclusiv. Art. 302. – (1) Pentru acordarea indemnizatiei pentru cresterea copilului in cuantum de 85% in situatia prevazuta la art. 301 lit. a), b) si f), persoanele beneficiare transmit la agentia teritoriala o cerere scrisa care sa contina in mod obligatoriu numele si prenumele, codul numeric personal, adresa, atat ale persoanei beneficiare, cat si ale copilului pentru care se primeste indemnizatia, insotita de documentele doveditoare, conform prevederilor art. 6 alin. (5) si (6), pana cel tarziu la data de 30 iunie 2009. (2) In situatia prevazuta la art. 301 lit. b), documentele doveditoare mentionate la alin. (1) sunt cele dinaintea nasterii copilului/copiilor anterior/anteriori. (3) Pana la inregistrarea documentelor doveditoare prevazute la alin. (1) si calculul indemnizatiei pentru cresterea copilului potrivit art. 191, aceasta se acorda in cuantum de 600 lei, urmand ca diferenta de cuantum sa fie acordata incepand cu drepturile aferente lunii ianuarie 2009. Art. 303. – Pentru acordarea indemnizatiei pentru cresterea copilului in situatia prevazuta la art. 301 lit. c), persoana care doreste sa beneficieze de concediu de crestere a copilului transmite la agentia teritoriala cererea prevazuta in anexa nr. 1 si documentele doveditoare, conform prevederilor art. 6 alin. (5) si (6). Art. 304. – Pentru acordarea indemnizatiei pentru cresterea copilului in situatiile prevazute la art. 301 lit. d) si e), persoana indreptatita depune la primarie cererea prevazuta in anexa nr. 1 si documentele doveditoare, conform prevederilor art. 6, cu respectarea termenelor prevazute la art. 10 alin. (1) din ordonanta de urgenta.” 16. La articolul 31, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins: „(2) Agentiile teritoriale transmit Agentiei Nationale pentru Prestatii Sociale, pana la data de 15 a fiecarei luni pentru luna anterioara, fundamentarea creditelor necesare pentru plata contributiei de asigurari sociale de sanatate pentru persoanele beneficiare de indemnizatie lunara pentru cresterea copilului.” 17. La articolul 31, dupa alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu urmatorul cuprins: „(3) Agentia Nationala pentru Prestatii Sociale solicita Ministerului Muncii, Familiei si Egalitatii de Sanse creditele bugetare prevazute la alin. (2) centralizate la nivelul intregii tari pana cel tarziu la data de 20 a fiecarei luni.” 18. Dupa articolul 36 se introduce un nou articol, articolul 361, cu urmatorul cuprins: „Art. 361. – (1) Persoanele care isi desfasoara activitatea in ministerele si institutiile din sectorul de aparare, ordine publica si siguranta nationala beneficiaza de indemnizatie pentru cresterea copilului acordata prin aceste institutii. (2) Prevederile alin. (1) sunt aplicabile tuturor categoriilor de personal. (3) In situatia in care in perioada concediului pentru cresterea copilului si a indemnizatiei aferente contractul de munca al persoanei prevazute la alin. (1) inceteaza, plata indemnizatiei se asigura prin agentiile teritoriale pana la implinirea de catre copil a varstei de 2 ani, respectiv 3 ani in cazul copilului cu handicap. (4) In situatia prevazuta la alin. (3), institutiile din sectorul de aparare, ordine publica si siguranta nationala au obligatia sa transmita agentiilor teritoriale in a caror raza teritoriala domiciliaza persoana beneficiara cererea si documentele doveditoare ale acesteia care au stat la baza stabilirii dreptului.” 19. In cuprinsul normelor metodologice si al anexelor, directia de munca, solidaritate sociala si familie judeteana, respectiv a municipiului Bucuresti se inlocuieste cu agentia judeteana pentru prestatii sociale, respectiv a municipiului Bucuresti, denumite in continuare agentii teritoriale, si Ministerul Muncii, Familiei si Egalitatii de Sanse se inlocuieste cu Agentia Nationala pentru Prestatii Sociale, cu exceptia art. 37. 20. Anexele nr. 1, 2a), 2b), 3a), 3b) si 3c) se modifica si se inlocuiesc cu anexele nr. 1-6, care fac parte integranta din prezenta hotarare. 21. Dupa anexa nr. 3c) se introduce o noua anexa, anexa nr. 3d), avand cuprinsul prevazut in anexa nr. 7, care face parte integranta din prezenta hotarare. Art. II Hotararea Guvernului nr. 1.025/2006 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 148/2005 privind sustinerea familiei in vederea cresterii copilului, cu modificarile si completarile ulterioare, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 704 din 17 august 2006, cu modificarile si completarile aduse prin prezenta hotarare, se va republica, dandu-se textelor o noua numerotare. Anexa Nr. 1*) (Anexa nr. 1 la normele metodologice) CERTIFICARE PRIMAR L.S. CERERE si DECLARATIE PE PROPRIA RASPUNDERE pentru acordarea indemnizatiei pentru cresterea copilului/stimulentului si alocatiei de stat pentru copii Domnului director executiv I. Subsemnata(ul), Numele si prenumele +––––––––––––––––––––––––+ +––––––––––––––––––––––––+ +––––––––––––––––––––––––+ +––––––––––––––––––––––––+ Cod numeric personal +–––––––––––––+ +–––––––––––––+ Adresa: Str. +–––––––––––––––––––––––––––+ +–––––––––––––––––––––––––––+ Nr. +––––+ Bl. +––––––––+ Sc. +––+ Ap. +–––+ Sector+–+ +––––+ +––––––––+ +––+ +–––+ +–+ Mun./oras +–––––––––––––––––––––––––+ +–––––––––––––––––––––––––+ com; sat +–––––––––––––––––––––––––+ +–––––––––––––––––––––––––+ Judetul +–––––––––––––––––––––––––+ +–––––––––––––––––––––––––+ Telefon +–––––––––––––+ Fax +–––––––––––––+ +–––––––––––––+ +–––––––––––––+ E-mail _________________________________________ Actul de identitate1,2) +–––+ Seria +–––+ Nr. +–––––––––+ +–––+ +–––+ +–––––––––+ Emis de +––––––––––––––––––––––––––––+ +––––––––––––––––––––––––––––+ Va rog sa-mi aprobati acordarea*): – indemnizatiei pentru cresterea copilului [ ] – alocatiei de stat pentru copii [ ] – stimulentului pentru cresterea copilului [ ] Doresc sa primesc aceste drepturi*): – la domiciliu prin mandat postal [ ] – in cont personal [ ] Nr. +–––––––––––––––+ +–––––––––––––––+ deschis la banca __________________________________________________________________________ – in cont de card [ ] Nr. +–––––––––––––––+ +–––––––––––––––+ deschis la banca __________________________________________________________________________ Avand calitatea de: – parinte natural – parinte adoptiv – persoana care are in incredintare copil in vederea adoptiei – tutore – persoana care are copilul in plasament – persoana care are copilul in plasament in regim de urgenta Mentionez ca, in conformitate cu OUG nr. 148/2005, sunt*): – persoana indreptatita – reprezentant legal al persoanei indreptatite – mandatar al persoanei indreptatite II. Declar pe propria raspundere urmatoarele: +–––––––––––––––––––––––––––––––+ ¦A. Referitor la copilul/copiii pentru care solicit dreptul: ¦ +–––––––––––––––––––––––––––––––+ 1. Numele si prenumele +–––––––––––––––––––––––+ +–––––––––––––––––––––––+ Cod numeric personal +–––––––––––––+ +–––––––––––––+ Act de identitate/act doveditor3) +–––+ Seria +–––+ Nr. +–––––––––+ +–––+ +–––+ +–––––––––+ 2. Numele si prenumele +–––––––––––––––––––––––+ +–––––––––––––––––––––––+ Cod numeric personal +–––––––––––––+ +–––––––––––––+ Act de identitate/act doveditor3) +–––+ Seria +–––+ Nr. +–––––––––+ +–––+ +–––+ +–––––––––+ 3. Numele si prenumele +–––––––––––––––––––––––+ +–––––––––––––––––––––––+ Cod numeric personal +–––––––––––––+ +–––––––––––––+ Act de identitate/act doveditor3) +–––+ Seria +–––+ Nr. +–––––––––+ +–––+ +–––+ +–––––––––+ +–––––––––––––––––––––––––––––––+ ¦B. Referitor la copiii pe care ii am in intretinere: ¦ +–––––––––––––––––––––––––––––––+ 1. Numele si prenumele +–––––––––––––––––––––––+ +–––––––––––––––––––––––+ Cod numeric personal +–––––––––––––+ +–––––––––––––+ Act de identitate/act doveditor3) +–––+ Seria +–––+ Nr. +–––––––––+ +–––+ +–––+ +–––––––––+ Avand calitatea de copil*): – Natural [ ] – Incredintat in vederea adoptiei [ ] – Adoptat [ ] – Tutelat [ ] – Dat in plasament [ ] – Dat in plasament de urgenta [ ] 2. Numele si prenumele +–––––––––––––––––––––––+ +–––––––––––––––––––––––+ Cod numeric personal +–––––––––––––+ +–––––––––––––+ Act de identitate/act doveditor3) +–––+ Seria +–––+ Nr. +–––––––––+ +–––+ +–––+ +–––––––––+ Avand calitatea de copil*): – Natural [ ] – Incredintat in vederea adoptiei [ ] – Adoptat [ ] – Tutelat [ ] – Dat in plasament [ ] – Dat in plasament de urgenta [ ] 3. Numele si prenumele +–––––––––––––––––––––––+ +–––––––––––––––––––––––+ Cod numeric personal +–––––––––––––+ +–––––––––––––+ Act de identitate/act doveditor3) +–––+ Seria +–––+ Nr. +–––––––––+ +–––+ +–––+ +–––––––––+ Avand calitatea de copil*): – Natural [ ] – Incredintat in vederea adoptiei [ ] – Adoptat [ ] – Tutelat [ ] – Dat in plasament [ ] – Dat in plasament de urgenta [ ] 4. Numele si prenumele +–––––––––––––––––––––––+ +–––––––––––––––––––––––+ Cod numeric personal +–––––––––––––+ +–––––––––––––+ Act de identitate/act doveditor3) +–––+ Seria +–––+ Nr. +–––––––––+ +–––+ +–––+ +–––––––––+ Avand calitatea de copil*): – Natural [ ] – Incredintat in vederea adoptiei [ ] – Adoptat [ ] – Tutelat [ ] – Dat in plasament [ ] – Dat in plasament de urgenta [ ] 5. Numele si prenumele +–––––––––––––––––––––––+ +–––––––––––––––––––––––+ Cod numeric personal +–––––––––––––+ +–––––––––––––+ Act de identitate/act doveditor3) +–––+ Seria +–––+ Nr. +–––––––––+ +–––+ +–––+ +–––––––––+ Avand calitatea de copil*): – Natural [ ] – Incredintat in vederea adoptiei [ ] – Adoptat [ ] – Tutelat [ ] – Dat in plasament [ ] – Dat in plasament de urgenta [ ] +–––––––––––––––––––––––––––––––+ ¦C. Referitor la situatia inainte de solicitarea drepturilor*): ¦ +–––––––––––––––––––––––––––––––+ Mentionez ca in ultimele 12 luni in anul anterior nasterii copilului am fost in una sau mai multe din situatiile de mai jos, dupa cum urmeaza: a. salariat/a [ ] Denumire angajator +––––––––––––––––––––––––+ +––––––––––––––––––––––––+ +––––––––––––––––––––––––+ +––––––––––––––––––––––––+ Cod fiscal +––––––––––––––––––––––––+ +––––––––––––––––––––––––+ b. perioade asimilate: – si-a insotit sotul/sotia trimis/trimisa in misiune permanenta in strainatate [ ] – beneficiar de indemnizatie de somaj [ ] – realizare perioade de stagiu de cotizare in sistemul public de pensii, in conditiile prevazute de actele normative cu caracter special care reglementeaza concedierile colective [ ] – concedii medicale si de indemnizatii pentru incapacitate temporara de munca, cauzata de boli obisnuite sau de accidente in afara muncii [ ] – concedii medicale pentru prevenirea imbolnavirilor si recuperarea capacitatii de munca, exclusiv pentru situatiile rezultate ca urmare a unor accidente de munca sau boli profesionale [ ] – concedii medicale pentru maternitate [ ] – concedii medicale pentru ingrijirea copilului bolnav [ ] – concedii medicale de risc maternal [ ] – beneficiar de pensie de invaliditate [ ] – absolvent/a cursurile de zi ale invatamantului universitar cu examen de licenta sau de diploma organizat in prima sesiune de licenta [ ] – in perioada de 60 de zile de la absolvirea cursurilor de zi ale invatamantului universitar, organizat potrivit legii [ ] – in perioada cuprinsa intre absolvirea cursurilor de zi ale invatamantului medical superior, organizat potrivit legii, cu examen de licenta si inceperea rezidentiatului [ ] – concediu fara plata pentru a participa la cursuri de formare si perfectionare profesionala din initiativa angajatorului sau la care acesta si-a dat acordul, organizate in conditiile legii [ ] – contract individual de munca in strainatate, pe baza acordurilor guvernamentale bilaterale incheiate de Romania cu alte state [ ] – intrerupere temporara a activitatii, din initiativa angajatorului, fara incetarea raportului de munca, pentru motive economice, tehnologice, structurale sau similare, potrivit legii [ ] – militar in termen/termen redus/concentrat, mobilizat sau in prizonierat/efectuare serviciu militar pe baza de voluntariat [ ] – beneficiar al indemnizatiei pentru cresterea copilului in varsta de pana la 2 ani, respectiv 3 ani in cazul copilului cu handicap [ ] – beneficiar al concediului si indemnizatiei pentru cresterea copilului cu handicap cu varsta cuprinsa intre 3 si 7 ani, potrivit Legii nr. 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicata, cu modificarile ulterioare [ ] c. am realizat venituri din activitati independente [ ] d. am realizat venituri din activitati agricole [ ] D. Am beneficiat DA [ ]/NU [ ] de indemnizatie de maternitate [ ]/indemnizatie pentru cresterea copilului [ ] incepand cu data de ……………………………………………….. . E. Declar ca ma ocup de cresterea si ingrijirea copilului, ca acesta locuieste impreuna cu mine si ca nu este incredintat sau dat in plasament unei alte persoane ori unui organism privat autorizat sau serviciu public. F. Declar ca ma oblig ca in termenul prevazut de Ordonanta de urgenta Guvernului nr. 148/2005 privind sustinerea familiei in vederea cresterii copilului aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 7/2007, cu modificarile ulterioare, sa comunic in scris primariei orice modificare a situatiei mele cu privire la cresterea si ingrijirea copilului sau la realizarea de venituri profesionale care poate conduce la incetarea/suspendarea/modificarea drepturilor. Cunoscand prevederile art. 292 din Codul penal cu privire la falsul in declaratii, respectiv declararea necorespunzatoare a adevarului facuta unui organ sau institutii de stat se pedepseste cu inchisoare de la 3 luni la 2 ani sau cu amenda, declar pe proprie raspundere ca datele si informatiile prezentate corespund realitatii. Data Semnatura solicitantului ________________ ____________________________ III. DECLARATIE A CELUILALT PARINTE (SOT/SOTIE AL/A PERSOANEI SOLICITANTE) I. Subsemnata(ul), Numele si prenumele +––––––––––––––––––––––––+ +––––––––––––––––––––––––+ +––––––––––––––––––––––––+ +––––––––––––––––––––––––+ Cod numeric personal +–––––––––––––+ +–––––––––––––+ Adresa: Str. +–––––––––––––––––––––––––––+ +–––––––––––––––––––––––––––+ Nr. +––––+ Bl. +––––––––+ Sc. +––+ Ap. +–––+ Sector +–+ +––––+ +––––––––+ +––+ +–––+ +–+ Localitatea +–––––––––––––––––––––––––––+ +–––––––––––––––––––––––––––+ Judetul +–––––––––––––––––––––––––––+ +–––––––––––––––––––––––––––+ Telefon +––––––––––+ Fax +––––––––––+ +––––––––––+ +––––––––––+ E-mail __________________________________________________________________________________ Actul de identitate1) +–––+ Seria +–––+ Nr. +–––––––––+ +–––+ +–––+ +–––––––––+ Emis de +–––––––––––––––––––––––––––+ +–––––––––––––––––––––––––––+ Declar urmatoarele*): Beneficiez de indemnizatie pentru cresterea copilului [ ] Nu beneficiez de indemnizatie pentru cresterea copilului [ ] Beneficiez de indemnizatii de maternitate [ ] Nu beneficiez de indemnizatie de maternitate [ ] Beneficiez de stimulent lunar [ ] Nu beneficiez de stimulent lunar [ ] Cunoscand prevederile art. 292 din Codul penal cu privire cu falsul in declaratii, respectiv declararea necorespunzatoare a adevarului facuta unui organ sau institutii de stat se pedepseste cu inchisoare de la 3 luni la 2 ani sau cu amenda, declar pe proprie raspundere ca datele si informatiile prezentate corespund realitatii. Data Semnatura solicitantului ________________ ____________________________ ___________ 1) In cazul cetatenilor romani se va specifica tipul de act de identitate: – B.I. – buletin de identitate – C.I. – carte de identitate – C.I.P. – carte de identitate provizorie 2) Pentru cetatenii straini sau apatrizi: – C.I. – carte de identitate – L.S.T. – legitimatie de sedere temporara – D.I. – document de identitate. 3) Se vor specifica datele inscrise in certificatele de nastere ale copiilor. *) Se va marca cu „X” casuta corespunzatoare Anexa Nr. 2 [Anexa nr. 2a) la normele metodologice] AGENTIA PENTRU PRESTATII SOCIALE A JUDETULUI ………/MUNICIPIULUI BUCURESTI DECIZIE nr. ……… din ……… privind aprobarea acordarii indemnizatiei pentru cresterea copilului/a stimulentului lunar si a alocatiei de stat pentru copii Directorul executiv al Agentiei pentru Prestatii Sociale a Judetului …………./Municipiului Bucuresti ………………………, numit prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale pentru Prestatii Sociale nr. …….., avand in vedere: – art. 19 pct. 2 lit. i) din Hotararea Guvernului nr. 1.285/2008 privind aprobarea Statutului propriu de organizare si functionare al Agentiei Nationale pentru Prestatii Sociale; – art. 9 alin. (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 148/2005 privind sustinerea familiei in vederea cresterii copilului, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 7/2007, cu modificarile ulterioare; – art. 10 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 148/2005, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 7/2007, cu modificarile ulterioare; – art. 19 alin. (2), art. 191 si art. 192 din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 148/2005 privind sustinerea familiei in vederea cresterii copilului, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1.025/2006, cu modificarile si completarile ulterioare; – cererea si declaratia pe propria raspundere pentru acordarea drepturilor prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 148/2005, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 7/2007, cu modificarile ulterioare, inregistrata cu nr. ………………..; – Regulamentul de organizare si functionare al Agentiei pentru Prestatii Sociale a Judetului …………./Municipiului Bucuresti si in temeiul competentelor conferite de lege, D E C I D E: Art. 1 Se aproba pentru doamna/domnul …………………………….., in calitate de titular, urmatoarele drepturi: a) indemnizatie pentru cresterea copilului, in cuantum …………….. lei; b) stimulent, in cuantum de ………………….. lei; c) alocatie de stat pentru copii, in cuantum de …………………… lei. Art. 2 (1) Drepturile prevazute la art. 1 se acorda incepand cu data de …………………………………………………. . (2) Plata drepturilor prevazute la art. 1 se efectueaza in perioada …………………………………… a fiecarei luni prin mandat postal/cont personal/cont de card. Decizia poate fi contestata in termen de 30 zile de la comunicare, la Agentia pentru Prestatii Sociale a Judetului …………./Municipiului Bucuresti. In cazul in care sunteti nemultumit de solutionarea contestatiei, decizia poate fi atacata la Tribunalul ……………………., in termen de 30 de zile de la comunicarea solutiei contestatiei, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare. Director executiv, …………………… Anexa Nr. 3 [Anexa nr. 2b) la normele metodologice] AGENTIA PENTRU PRESTATII SOCIALE A JUDETULUI ………/MUNICIPIULUI BUCURESTI DECIZIE nr. ……… din ……… privind respingerea acordarii indemnizatiei pentru cresterea copilului/a stimulentului lunar si a alocatiei de stat pentru copii Directorul executiv al Agentiei pentru Prestatii Sociale a Judetului ………………./Municipiului Bucuresti …………………….., numit prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale pentru Prestatii Sociale nr. …….., avand in vedere: – art. 19 pct. 2 lit. i) din Hotararea Guvernului nr. 1.285/2008 privind aprobarea Statutului propriu de organizare si functionare al Agentiei Nationale pentru Prestatii Sociale; – art. 1, art. 7 si art. 9 alin. (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 148/2005 privind sustinerea familiei in vederea cresterii copilului, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 7/2007, cu modificarile ulterioare; – art. 19 alin. (2)-(4) din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 148/2005 privind sustinerea familiei in vederea cresterii copilului, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1.025/2006, cu modificarile si completarile ulterioare; – cererea si declaratia pe propria raspundere pentru acordarea drepturilor prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 148/2005, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 7/2007, cu modificarile ulterioare, inregistrata cu nr. ………………..; – Regulamentul de organizare si functionare al Agentiei pentru Prestatii Sociale a Judetului ………./Municipiului Bucuresti si in temeiul competentelor conferite de lege, D E C I D E: Art. 1 Se respinge pentru doamna/domnul ……………………………. acordarea drepturilor de: a) indemnizatie pentru cresterea copilului; b) stimulent; c) alocatie de stat pentru copii. Art. 2 Respingerea acordarii drepturilor are la baza urmatoarele motive, dupa caz: a) solicitantul nu locuieste impreuna cu copilul/copiii pentru care solicita drepturile si nu se ocupa de cresterea si ingrijirea acestuia/acestora; b) solicitantul nu a realizat in ultimul an anterior datei nasterii copilului, timp de 12 luni, venituri profesionale supuse impozitului pe venit, potrivit prevederilor Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, si nici nu se incadreaza in situatiile prevazute la art. 1 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 148/2005, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 7/2007, cu modificarile ulterioare; c) alte motive …………………………………………………… . Decizia poate fi contestata in termen de 30 de zile de la comunicare la Agentia pentru Prestatii Sociale a Judetului …………/Municipiului Bucuresti. In cazul in care sunteti nemultumit de solutionarea contestatiei, decizia poate fi atacata la Tribunalul ……………………., in termen de 30 de zile de la comunicarea solutiei contestatiei, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare. Director executiv, …………………… Anexa Nr. 4 [Anexa nr. 3a) la normele metodologice] AGENTIA PENTRU PRESTATII SOCIALE A JUDETULUI ………/MUNICIPIULUI BUCURESTI DECIZIE nr. ……… din ……… privind suspendarea platii indemnizatiei pentru cresterea copilului/a stimulentului lunar si a alocatiei de stat pentru copii Directorul executiv al Agentiei pentru Prestatii Sociale a Judetului …………../Municipiului Bucuresti………………………, numit prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale pentru Prestatii Sociale nr. …….., avand in vedere: – art. 19 pct. 2 lit. i) din Hotararea Guvernului nr. 1.285/2008 privind aprobarea Statutului propriu de organizare si functionare al Agentiei Nationale pentru Prestatii Sociale; – art. 12 alin. (1)-(4) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 148/2005 privind sustinerea familiei in vederea cresterii copilului, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 7/2007, cu modificarile ulterioare; – art. 27 alin. (1), art. 28 si art. 30 alin. (2) din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 148/2005 privind sustinerea familiei in vederea cresterii copilului, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1.025/2006, cu modificarile si completarile ulterioare; – cererea si declaratia pe propria raspundere pentru acordarea drepturilor prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 148/2005, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 7/2007, cu modificarile ulterioare, inregistrata cu nr. ………………..; – Regulamentul de organizare si functionare al Agentiei pentru Prestatii Sociale a Judetului ………/Municipiului Bucuresti si in temeiul competentelor conferite de lege, D E C I D E: Art. 1 Se suspenda pentru doamna/domnul ……………………………, in calitate de titular, plata urmatoarelor drepturi: a) indemnizatie pentru cresterea copilului, in cuantum de ………….. lei; b) stimulent, in cuantum de ………………….. lei; c) alocatie de stat pentru copii, in cuantum de …………………… lei. Art. 2 Suspendarea platii drepturilor prevazute la art. 1 se face incepand cu data de ……………………………………… . Art. 3 Suspendarea platii drepturilor are la baza urmatoarele motive, dupa caz: a) beneficiarul este decazut din drepturile parintesti; b) beneficiarul este indepartat, conform legii, de la exercitarea tutelei; c) beneficiarul nu mai indeplineste conditiile prevazute de lege in vederea incredintarii copilului spre adoptie; d) beneficiarul nu mai indeplineste conditiile prevazute de lege in vederea mentinerii masurii de plasament; e) beneficiarul executa o pedeapsa privativa de libertate sau se afla in arest preventiv pe o perioada mai mare de 30 de zile; f) copilul este abandonat ori este internat intr-o institutie de ocrotire publica sau privata; g) beneficiarul a decedat; h) 3 luni consecutiv s-au inregistrat mandate postale returate; i) alte situatii prevazute de lege. Decizia poate fi contestata in termen de 30 de zile de la comunicare la Agentia pentru Prestatii Sociale a Judetului …………/Municipiului Bucuresti. In cazul in care sunteti nemultumit de solutionarea contestatiei, decizia poate fi atacata la Tribunalul ……………………., in termen de 30 de zile de la comunicarea solutiei contestatiei, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare. Director executiv, …………………… Anexa Nr. 5 [Anexa nr. 3b) la normele metodologice] AGENTIA PENTRU PRESTATII SOCIALE A JUDETULUI ………/MUNICIPIULUI BUCURESTI DECIZIE nr. ……… din ……… privind incetarea platii indemnizatiei pentru cresterea copilului/a stimulentului lunar si a alocatiei de stat pentru copii Directorul executiv al Agentiei pentru Prestatii Sociale a Judetului ………/Municipiului Bucuresti ………………………, numit prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale pentru Prestatii Sociale nr. …….., avand in vedere: – art. 19 pct. 2 lit. i) din Hotararea Guvernului nr. 1.285/2008 privind aprobarea Statutului propriu de organizare si functionare al Agentiei Nationale pentru Prestatii Sociale; – art. 11 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 148/2005 privind sustinerea familiei in vederea cresterii copilului, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 7/2007, cu modificarile ulterioare; – art. 30 alin. (2) din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 148/2005 privind sustinerea familiei in vederea cresterii copilului, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1.025/2006, cu modificarile si completarile ulterioare; – cererea si declaratia pe propria raspundere pentru acordarea drepturilor prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 148/2005, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 7/2007, cu modificarile ulterioare, inregistrata cu nr. ………………..; – Regulamentul de organizare si functionare al Agentiei pentru Prestatii Sociale a Judetului ………./Municipiului Bucuresti si in temeiul competentelor conferite de lege, D E C I D E: Art. 1 Inceteaza pentru doamna/domnul ………………………….., in calitate de titular, plata urmatoarelor drepturi: a) indemnizatie pentru cresterea copilului, in cuantum de ………………………… lei; b) stimulent, in cuantum de ………………….. lei; c) alocatie de stat pentru copii, in cuantum de …………………… lei. Art. 2 Incetarea platii drepturilor prevazute la art. 1 se face incepand cu data de ……………………………………… . Art. 3 Incetarea acordarii drepturilor are la baza urmatoarele motive, dupa caz: a) copilul a implinit varsta de 2 ani, respectiv de 3 ani, in cazul copilului cu handicap; b) a avut loc decesul copilului. Decizia poate fi contestata in termen de 30 de zile de la comunicare la Agentia pentru Prestatii Sociale a Judetului …………/Municipiului Bucuresti. In cazul in care sunteti nemultumit de solutionarea contestatiei, decizia poate fi atacata la Tribunalul ……………………., in termen de 30 de zile de la comunicarea solutiei contestatiei, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare. Director executiv, …………………… Anexa Nr. 6 [Anexa nr. 3c) la normele metodologice] AGENTIA PENTRU PRESTATII SOCIALE A JUDETULUI ………/MUNICIPIULUI BUCURESTI DECIZIE nr. ……… din ……… privind reluarea platii indemnizatiei pentru cresterea copilului/a stimulentului lunar si a alocatiei de stat pentru copii Directorul executiv al Agentiei pentru Prestatii Sociale a Judetului …………./Municipiului Bucuresti ………………………, numit prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale pentru Prestatii Sociale nr. …….., avand in vedere: – art. 19 pct. 2 lit. i) din Hotararea Guvernului nr. 1.285/2008 privind aprobarea Statutului propriu de organizare si functionare al Agentiei Nationale pentru Prestatii Sociale; – art. 12 alin. (5) si (6) si art. 13 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 148/2005 privind sustinerea familiei in vederea cresterii copilului, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 7/2007, cu modificarile ulterioare; – art. 27 alin. (2) si art. 30 alin. (2) din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 148/2005 privind sustinerea familiei in vederea cresterii copilului, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1.025/2006, cu modificarile si completarile ulterioare; – cererea si declaratia pe propria raspundere pentru acordarea drepturilor prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 148/2005, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 7/2007, cu modificarile ulterioare, inregistrata cu nr. …………………..; – Regulamentul de organizare si functionare al Agentiei pentru Prestatii Sociale a Judetului ………./Municipiului Bucuresti si in temeiul competentelor conferite de lege, D E C I D E: Art. 1 Se aproba pentru doamna/domnul ………………………….., in calitate de titular, reluarea platii urmatoarelor drepturi: a) indemnizatie pentru cresterea copilului, in cuantum de ………………………… lei; b) stimulent, in cuantum de ………………….. lei; c) alocatie de stat pentru copii, in cuantum de …………………… lei. Art. 2 (1) Drepturile prevazute la art. 1 se acorda incepand cu data de …………………………………………………. . (2) Plata drepturilor prevazute la art.1 se efectueaza in perioada …………………………………… a fiecarei luni prin mandat postal/cont personal/cont de card. Decizia poate fi contestata in termen de 30 de zile de la comunicare la Agentia pentru Prestatii Sociale a Judetului …………/Municipiului Bucuresti. In cazul in care sunteti nemultumit de solutionarea contestatiei, decizia poate fi atacata la Tribunalul ……………………., in termen de 30 de zile de la comunicarea solutiei contestatiei, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare. Director executiv, …………………… Anexa Nr. 7 [Anexa nr. 3d) la normele metodologice] AGENTIA PENTRU PRESTATII SOCIALE A JUDETULUI ………/MUNICIPIULUI BUCURESTI DECIZIE nr. ……… din ……… privind modificarea cuantumului indemnizatiei pentru cresterea copilului Directorul executiv al Agentiei pentru Prestatii Sociale a Judetului ………/Municipiului Bucuresti ………………………, numit prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale pentru Prestatii Sociale nr. …….., avand in vedere: – art. 19 pct. 2 lit. i) din Hotararea Guvernului nr. 1.285/2008 privind aprobarea Statutului propriu de organizare si functionare al Agentiei Nationale pentru Prestatii Sociale; – art. 1 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 148/2005 privind sustinerea familiei in vederea cresterii copilului, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 7/2007, cu modificarile ulterioare; – art. 191, art. 192 si art. 30 alin. (2) din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 148/2005 privind sustinerea familiei in vederea cresterii copilului, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1.025/2006, cu modificarile si completarile ulterioare; – cererea si declaratia pe propria raspundere pentru acordarea drepturilor prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 148/2005, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 7/2007, cu modificarile ulterioare, inregistrata cu nr. ……………….; – Regulamentul de organizare si functionare al Agentiei pentru Prestatii Sociale a Judetului ………../Municipiului Bucuresti si in temeiul competentelor conferite de lege, D E C I D E: Art. 1 Se aproba pentru doamna/domnul …………………………….., in calitate de titular, modificarea cuantumului indemnizatiei pentru cresterea copilului de la ……………………………… lei la …………………………….. lei. Art. 2 (1) Dreptul prevazut la art. 1 se acorda incepand cu data de ………………………………………………… . (2) Plata dreptului prevazut la art. 1 se efectueaza in perioada …………………………………… a fiecarei luni prin mandat postal/cont personal/cont de card. Art. 3 Fata de drepturile achitate pana la data modificarii cuantumului indemnizatiei pentru cresterea copilului, aveti de primit/restituit suma de ……………………………… lei, reprezentand diferente de cuantum rezultate din recalcularea dreptului. Decizia poate fi contestata in termen de 30 de zile de la comunicare la Agentia pentru Prestatii Sociale a Judetului …………/Municipiului Bucuresti. In cazul in care sunteti nemultumit de solutionarea contestatiei, decizia poate fi atacata la Tribunalul ……………………., in termen de 30 de zile de la comunicarea solutiei contestatiei, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare. Director executiv, ……………………
    1. Miha, bine ai venit pe blogul meu si multumesc pentru postare🙂 Nu pot sa nu ma ( as scrie „amuz” dar imi vine sa urlu ) enervez cand ii vad pe stimabilii politicieni cum aproba publicarea in monitorul oficial a unei legi pe care la ora actuala o trec la capitolul „promisiuni electorale care in mod sigur nu vor fi respectate” ……….. E de urmarit toata mizeria asta cu e bugetul mic, vai nu sunt bani, vai etc…….

  6. eu am o singura intrebare , si anume : Cum naiba pot dubla suma alocata ptr indemnizatii aprox. 20.000 de mame….Avand in vedere ca ptr 183.000 de mame se plateste un miliard jumate…Calculati si voi cat inseamna un miliard jumate ptr cele 20.000..Sunt doar scuze de doi lei..Bani sunt, cel putin ptr mame , eu zic ca sunt..ca nu vor sa dea , asta este alta poveste. Niste nesimtiti..nu ma mai duc la vot in viata mea.

  7. Si eu am urmarit stirile de pe realitatea acum la 10……..se pare ca pentru mamele cu salarii foarte mari se va impune un plafon, poate noi celelalte cu salarii medii vom beneficia de 3 salarii medii pe economie. Vom vedea maine ce vom capata.Cert e ca eu voi sta cu David acasa un an, indiferent de ce bani ne va da guvernul.

  8. Eu am o problema si as vrea sa ma ajuta-ti sa o inteleg. As vrea sa stiu daca imi schim jobul; imi afecteaza cumva acesta decizie?
    Am un salariu foarte mic . Cel minim pe economie si sincera sa fiu as vrea sa mi-l schimb sa pot beneficia si eu de o indemnizatie mai mare nu cu mult tinand cont ca nu prea ti se ofera pe aceasta perioada prea mult dar totusi.Ca sa ma intelegeti o sa reformulez; daca raman insarcinata in luna lui februarie si eu imi schimb jobul in luna lui iulie fara intrerupere cu transfer daca este posibil, imi afecteaza cumva posibilitate de a mai incasa indemnizatia? Va multumesc si sper ca m-am exprimat corect.

  9. Buna ziua, iata ce spune legea:

    Legea nr. 257/2008 stabileste ca “incepand cu data de 1 ianuarie 2009, persoanele care, in ultimul an anterior datei nasterii copilului, au realizat timp de 12 luni venituri profesionale supuse impozitului pe venit potrivit prevederilor Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, beneficiaza de concediu pentru cresterea copilului in varsta de pana la 2 ani sau, in cazul copilului cu handicap, de pana la 3 ani precum si de o indemnizatie lunara in cuantum de 600 lei sau ,optional, in cuantum de 85% din media veniturilor realizate pe ultimele 12 luni.” deci singura conditie pentru a beneficia de indemnizatie este sa dovediti indeplinirea conditiei cu 12 luni de venituri profesionale. Cu alte cuvinte, totul e sa fie continuitate in munca in cele 12 luni, sa nu fie intreruperi chiar daca schimbati locul de munca. Cat despre indemnizatia mai mare, nu va ramane decat sa va gasiti un loc de munca mai bine platit, dar, asigurati-va ca noul angajator isi respecta obligatiile conform legii. Va doresc sa vi se indeplineasca ambele dorinte!

  10. Buna ziua, as dori sa stiu in cazul meu care este perioada de 12 luni care se va lua in calcul: ma aflu in concediul pentru cresterea copilului, inainte de nastere am cotizat doar 3 luni, deoarece inainte ma aflam in concediul pentru cresterea primului copil. Practic, la 3 luni de la reintoarcerea la munca am nascut al doilea copil.

    Va multumesc

    1. Camelia, eu cred ca se va lua in calcul perioada de cotizare de dinaintea primului copil ( doar 9 luni din cele 12 care ti-au asigurat incasarea indemnizatiei ) pentru ca la acestea sa se adauge cele 3 lucrate recent. Daca doresti mai multe detalii din partea unei persoane avizate, iti pun la dispozitie site-ul nostru http://www.sfat-juridic.net unde poti beneficia de consultanta din partea avocatilor / consilierilor juridici ( primul mesaj este gratuit). De asemenea, daca exista cineva care cunoaste legislatia, sa vina sa ne ajute cu un raspuns🙂, i-am fi recunoscatoare!

  11. Buna seara,
    Si eu sunt o mamica un pic nelamurita in ceea ce priveste aplicarea noii legi…
    Am un loc de munca la care am cotizat 12 luni inainte de nasterea fetitei mele, insa mai realizez si alte venituri. Am un contract pe drepturi de autor din 1 ianuarie 2008. Veniturile mele se calculeaza din decembrie 2007, conform datei nasterii copilului. Se iau, oare, in considerare si veniturile din acel contract pe drepturi de autor? Am gasit urmatorul paragraf in legea citata aici, pe site: „Daca persoana realizeaza venituri o perioada de cateva luni in interiorul celor 12 luni, baza de calcul pentru stabilirea cuantumului indemnizatiei pentru cresterea copilului este reprezentata de suma totala a veniturilor realizate in aceste luni, impartita la 12.” Eu ma intreb daca contractul meu trebuia sa fie si pe luna decembrie 2007, sau se va trece 0 in dreptul castigului lunii respective si apoi toata suma de pe urmatoarele 11 luni se va imparti la 12?
    Multumesc anticipat acelei persoane care va reusi sa ma lamureasca!🙂
    Cu bine,
    Cecilia

  12. Draga Cecilia,

    Sunt in aceeasi situatie, cu singura diferenta ca eu am avut contract de drepturi de autor doar pe 3 luni in anul anterior nasterii. Am citit si rascitit, se iau in considerare toate veniturile – adica se aduna cele 12 salarii, se aduna veniturile din activitati independente, se aplica 85% si se imparte la 12. Asta va fi indemnizatia pe care o vei lua. Trebuie doar sa atasezi la dosar dovada ca ai realizat veniturile respective, precum si dovada ca ai platit impozit pe ele.

    Bafta,
    Carmen

  13. Draga Carmen,
    Se pare ca esti mesagerul cu vesti bune, iti multumesc! Maine sau poimaine voi merge si eu sa-mi depun „dosarul de mamica” si am tot stat cu inima cat un purice sa aflu ceva care s-ar potrivi situatiei mele. Asadar nu conteaza daca am doar 11 luni de cotizare din acel contract pe drepturi de autor. Uffff!
    Cativa banuti in plus conteaza dat fiind ca sunt o mamica singura…
    Cele bune si sa-ti traiasca bebele!
    Cecilia

  14. Veniturile obtinute in urma inchirierii unei locuinte se iau in calcul? Contractul de inchiriere e legalizat, inregistrat la administratia financiara si se plateste impozit pe venitul realizat.

  15. Lucian, din cate stiu eu veniturile din inchirierea unui imobil nu se iau in calcul, sunt in aceeasi situatie si m-am interesat.
    Intra in baza de calcul venituri salariale supuse impozitului pe venit, venituri din activitati independente (activitati comerciale, profesii libere sau drepturi de proprietate intelectuala) si venituri din activitati agricole. Cele din inchiriere sunt venituri din cedarea folosintei bunurilor si nu sunt mentionate niciunde in legea indemnizatiilor.
    Acum am si eu o intrebare: dosarul pt indemnizatie si dosarul pt alocatie sunt doua dosare diferite care se depun in locuri separate sau? Si daca da, care unde se depune? (in sectorul 3 daca stie cineva)
    Multumesc,
    Carmen

  16. Draga Cecilia,

    Multumesc de urari, si tie la fel!
    Daca ai noutati pentru noi dupa ce depui dosarul, ti-am fi recunoscatoare:) Eu urmeaza sa-l depun ceva mai tarziu.

    Multumesc,
    Carmen

  17. Buna seara,
    Revin ca sa va spun ca am depus „dosarul de mamica”, l-au si primit!🙂 Functionarele din primarie (de la Brasov) au spus ca se iau in considerare si veniturile din acel contract pe drepturi de autor, chiar daca nu e incheiat pe toate cele 12 luni anterioare nasterii copilului, atata timp cat am platit impozit pentru ele! Sper ca si cei de la Bucuresti sa aprecieze la fel! Pe langa acea adeverinta cu veniturile respective rezultate din contractul pe drepturi de autor, a fost nevoie si de o dovada precum ca acel contract s-a incheiat, poate e bine de stiut pentru cele care vor sa-si depuna dosarul in viitorul apropiat.
    Toate cele bune,
    Cecilia

  18. Buna Cecilia,

    Ma bucur sa aud ca undeva lucrurile merg cum trebuie🙂 Eu tocmai am nascut miercuri o mogaldeatza mika🙂 Acum incep sa strang toate actele pentru dosar. Spune-mi te rog, adeverinta care atesta veniturile obtinute din drepturi de autor este eliberata de platitorul acestor venituri (angajator cum ar veni) sau de autoritatile competente (administratia financiara)? Si daca este eliberata de platitor, in adeverinta apare venitul brut sau venitul net incasat de tine in urma retinerii la sursa a impozitului de 10%?
    Pe de alta parte, dovada ca s-a incheiat contractul poate fi contractul in sine? Unde se vede clar perioada?

    Multumesc,
    Carmen

  19. Carmen, Doamne Dumnezeule, esti mamica!! Sa va traiasca fetita,sa fie sanatoasa si sa va bucurati de ea!!

    La noi ( in Bucuresti) adeverintele se elibereaza de catre angajator intr-un format emis de ei. Nu stiu sa existe un formular tipizat. Cele care ati depus deja actele, poate ne ajutati cu o informatie „calda”🙂

    O zi frumoasa!

  20. Multumesc de urari Cecilia, si tie la fel! Inca nu-mi vine sa cred🙂

    Asa am si eu adeverinta, sper doar sa contina toate informatiile de care au ei nevoie. Eu depun dosarul in sectorul 3, dar am nascut in Africa de Sud iar acum sunt in proces de intocmire a dosarului, imagineaza-ti🙂

    Zi frumoasa si voua!
    Carmen

  21. Sa-ti traiasca bebe, Carmen! Am mai adaugat, asadar, o membra in clubul fetelor!🙂
    Scuze ca n-am mai dat nici un semn in ultimele zile, dar am botezat-o pe micuta. Si ca sa revin la discutia noastra… De la Primaria din Brasov ne-au inmanat un formular specific alcatuit de ei pentru inscrierea veniturilor anterioare nasterii copilului. Da, si adeverinta este eliberata de catre angajatorul respectiv, cel cu care ai contract pe drepturi de autor (la fel si cu alt gen de contract – conventii civile etc.). Nu stiu insa ce sa-ti spun in privinta dovezii incetarii acelui contract. Cred eu, cel mai bine, este sa ceri o dovada separata de contract care sa ateste incheierea derularii lui. Asta ca sa nu faci drumuri in plus. Si sa nu uit, dupa toate actele e bine sa ai copii in doua exemplare.
    Sanatate tuturor! Cu bine,
    Cecilia

  22. Buna seara tuturor,am si eu o problema daca piuteti sa ma ajutati cu un sfat v-as fii recunascatoare.am lucrat un ultimele 12 luni anterior nasterii copilului in 2 locur.Cum pot completa adeverinta cu venituri profesionale daca nu dau de primul andajatoor?imi poate completa altcineva acea adeverinta?mulrumesc si sper sa ma ajutati

    1. adyna_bis, bine ai venit pe blogul meu. Conform legii, angajaorul de care nu dai ar fi trebuit sa inregistreze la Inspectoratul Teritorial de Munca contractul tau de munca🙂 De la acel inspectorat poti obtine o copie a fisei fiscale aferentei anului (perioadei) in care ai fost salariata lui. Toate cele bune si succes in rezolvarea problemei.
      Claudia

  23. Multumesc de urari Claudia! Scuze, abia acum am citit cu atentie si am vazut😦
    Sunt o proaspata mamica, ametita inca dupa nastere si care sta cu bebe singura acasa – din pacate nici mama mea si mama sotului meu nu au putut veni sa ne ajute😦 Asa ca va rog, daca mai fac vreo gafa, aveti intelegere🙂
    Multumim de info Cecilia!

    Numai bine tuturor,
    Carmen

    1. Carmen, iti doresc rabdare si energie pentru a-ti creste bine fetita. Noi asteptam un baietel la sfarsitul lunii martie si avem mari emotii🙂 Poate ca e mai bine ca iti cresti singura puiutza, uneori bunicile vin cu idei invechite si trebuie sa ai rabdare si cu ele in a le explica de ce nu esti de acord cu ce vor ele sa iti impuna😉 ( aici cred k „maraie” leoaica din mine :D)

      Te pup si te mai astept pe blog🙂

      Claudia

  24. Multumesc Claudia! Pdop ai dreptate cu ce spui despre bunici, pdap insa e cumplit sa fii departe de familie in momente de-astea…dar c’est la vie!

    Cecilia spune-mi te rog un lucru: adeverinta eliberata de angajator care atesta ca esti eligibila pt a aplica pt indemnizatie crestere copil (adica atesta ca ai realizat venituri 12 luni anterior nasterii copilului) si ca ai platit cotizatiile pt aceste venituri a fost nevoie sa fie certificata pt conformitate de autoritatile competente? Adica ai avut nevoie de stampila si semnatura de la CNPAS pe aceasta adeverinta? Sau adeverinta eliberata de angajator e suficienta?

    Merci mult,
    Carmen

  25. Sunt insarcinata si ma aflu in concediu medical din a treia luna de sarcina.Intrebarea este cum imi afecteaza concediul medical calculul indemnizatiei de crestere a copilului ?Se ia in calcul salariul net ca si cand as fii la servici?Sper ca m-am facut inteleasa!Multumesc

    1. Bine ai venit Diana,

      Cele 3 luni in care ai fost in concediu medical sunt venituri , ele se impoziteaza , lor li se calculeaza CAS la salariul minim pe economie raportat la numarul de zile de concediu medical, urmand ca suma reiesita sa se ia in calculul mediei veniturilor realizate. Iti spun din proprie experienta.

      Numai bine si sarcina usoara in continuare.

      Claudette

  26. Buna!
    Am si eu niste nelamuriri daca ma poate ajuta cineva…In urma cu 2 ani am plecat in Canada acolo am lucrat la stat si apoi am nascut un copilas pt care am primit acolo alocatia de crestere copil pe 1 an asa e acolo.Apoi innainte sa faca puiul 1 an am venit definitiv acasa in tara si nu primesc ninic in tara pentru baietel acum are 1 an si 3 luni si pe langa asta sunt din nou insarcinata in 9 saptamani.Vreau sa va intreb voi primi ceva bani pt cresterea copilului meu care se va naste?Vreau sa precizez ca innainte sa plec in Canada am cotizat la casa de penii 1 an si apoi m-am angajat cateva luni.Credeti ca an ceva sanse sau sa-mi iau gandul?Am venit de 3 luni in tara si nu prea stiu cu legile astea si la ministrul muncii nu ma ajuta nimeni suna mereu ocupat!Poate mai este cineva in situatia mea si ma poate ajuta!Cu mii de multumiri…

  27. Sunt si eu intr-o situatie asemanatoare cu gabriela. Am lucrat in Canada si am nascut acolo un baietel. M-am intors cand copilul avea 3 luni, si nu am primit nimci din partea statului roman, ca alocatie. Eu am dreptul la cele 6 milioane? Dar copilul, la cele 2? Mentionez ca am lucrat legal, cu contract, cu taxe platite la zi la statul canadian

  28. buna.am si eu o problema,poate ma puteti ajuta cu niste raspunsuri.lucrez la o firma de 18 luni si acum 2zile am depistat ca angajatorul m-a pontat in cartea de munca cu jumatate de norma chiar daca eu am lucrat norma intreaga si sa mentionez ca incadrarea este facuta la salariul minim pe economie.in cazul in care sunt insarcinata acum,eu beneficiez de vre-o indemnizatie acum?

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s