Pentru ca am intrat in numaratoarea inversa, am sa va scriu azi despre bagajul pentru maternitate sau altfel spus ce trebuie sa aveti la voi cand mergeti sa il aduceti pe bebelus acasa.

Actele necesare in maternitate/spital pregatite in bagajul de maternitate

  • Cartea de identitate/buletin (original si copie);
  • Carnetul de sanatate; ( eu nu am asa ceva :))
  • Carnetul de gravida (nici pe acesta nu il am);
  • Adeverinta de la serviciu;
  • Dosarul cu toate analizele facute in timpul sarcinii;
  • Ultimele ecografiile facute in timpul sarcinii;
  • Eventual si o lista cu tratamentele si medicamentele din timpul sarcinii;

Bagaj pentru maternitate de stricta necesitate

  • Sapun;
  • Tampoane;
  • Papuci comozi;
  • Un halat calduros;
  • Ciorapi sau sosete;
  • Camasa de noapte; ( eu mi-am pregatit 3 camasi gen tricou )
  • 2-3 perechi de chiloti;
  • Pasta si periuta de dinti;
  • Prosoape;
  • 2-3 pachete de vata de calitate ce trebuie verificata inainte pentru a nu provoca alergii;
  • Pieptan;
  • Un portofel cu bani marunti sau cardul;
  • Telefonul mobil ;

Optional

  • Aparat de fotografiat dar poate fi folosit si telefonul mobil;
  • Deodorant;
  • Servetele umede, uscate;
  • Crema de fata;
  • Crema de corp;
  • Strugurel de buze;
  • Agrafe/elastic de par;
  • Sutiene pentru alaptat;
  • Tampoane si crema pentru sani;
  • Pompa de muls;
  • Apa plata sau ceai (trebuie sa fie mereu inlocuite cu unele proaspete);
  • Pahare, farfurii si tacamuri de unica folosinta;
  • Carti si materiale despre nastere si ingrijirea noului nascut;
  • Daca ati urmat un curs de pregatire pentru nastere Lamaze puteti sa va luati si materiale scrise de la curs si daca medicul va permite si mingea de travaliu;
  • Carti si reviste pentru momentele de asteptare;
  • E bine sa aveti si ceva de mancare pentru ca s-ar putea ca si in timpul travaliului cat si dupa nastere sa vi se faca foarte foame;
  • Sa aveti pregatite si un rand de haine pentru drumul de pana la spital si care sa fie potrivite pentru conditiile atmosferice ale sezonului;
  • Haine pentru iesirea din maternitate a lauzei, pot fi si aduse de sot inainte de externare.

Bagajul pentru maternitate necesar bebelusului

  • Un pachet de scutece marimea nou-nascuti (newborn), in primele zile sunt necesare 6-10 scutece pe zi;
  • Servetele umede – 1 pachet cu 72 de servetele ar fi suficient;
  • Crema pentru funduletul bebelusului;
  • Un prosop sau o carpa moale;
  • Cana cu lingurita;
  • O cutie cu ceai pentru colici;
  • Haine noi din bumbac (e necesar a fi spalate chiar daca sunt noi, eu am luat detergent special pentru bebelusi): body, caciulite, bluzite, pantaloni, salopete, sosete, manusi (sa nu se zgarie) si botosei.

articol preluat de pe www.sarcina-nasterea.ro cu mici adaugiri pe ici pe colo ;)

Va imbratisez si mai revin cu alte articole :)

 PS: iata primele hainute pentru David:

Claudette

